Ajattele isosti – Pue ajatuksesi vastustamattomaksi – Kerro tarina

Työmme lähtökohtana on auttaa viestinnässä silloin, kun intohimoinen idea ja maailman tarve kohtaavat. Merkittäviä, kestävää kehitystä edistäviä ideoita jää paljon toteutumatta ihan vain siksi, että ihmisten on vaikea innostua faktalistoista. Viestinnän on oltava enemmän kuin tutkimustulos, joka kuvitetaan kivasti. Muuten maailma olisi jo valmis. Tapa millä kaikkein stressaavimman, tai kaikkein kauneimman asian kertoo, on merkitystä. Jos ihmisten halutaan reagoivan,  sydämet on saatava pamppailemaan.

 

Älä ole ilonpilaaja

Viestinnässä tavoiteltavan käytösmuutoksen myötä juhlien on syytä alkaa, ei loppua. Jos haluat käynnistää käytösmuutoksen, älä esiinny ilonpilaajana vaan ilontuojana. (Mutta muista, ettei viherpesu ole ilon tuomista.)

SUSTIS TEKEE

Brändityö ja kampanjat

Vastuullisen toimijan on oltava muita hurmaavampi.

Palvelukonseptit

Vastuullisen palvelun on oltava muita kätevämpi.

Tutkimushankkeiden viestintäkonseptit

Tutkimushankkeet ansaitsisivat viestinnän suunnittelua.

Ilmastoviestinnän työpajat

Ilmastoasioista on viestittävä siten, että seurauksena on lamaannuksen sijaan toimintaa.